Умерена употреба в рамките на дхарма
Моля, влезте или се регистрирайте.
22 Май, 2012, 10:24:55
Заглавна страница Помощ Търси Календар Вход Регистрация
Новини: Желаещите да участват във форума трябва да изпратят мотивационно писмо до имаго@абв.бг.
Конвертор. Правила на форума.
+  Йога Форум
|-+  Вайрагя
| |-+  Механа
| | |-+  Умерена употреба в рамките на дхарма
0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема. « назад напред »
Страници: [1] 2 3 Разпечатай
Автор Тема: Умерена употреба в рамките на дхарма  (Прочетена 2620 пъти)
Imago
Домакин
Йогарадж
*****
Пол: Мъж
Публикации: 7679



« : 16 Февруари, 2009, 11:29:12 »

Умерената консумация на алкохол в много случаи понижава риска от болестта на Алцхаймер, сочат резултатите от едно американско проучване.
Ръководителят на проучването Майкъл Колинс от университета Лойола в Чикаго оповести, че неговият екип е анализирал резултатите от 44 отделни изследвания.

Оказало се, че в над половината от тях хората, които пият умерено количество вино, бира или ликьор, имат по-малък риск от деменция в сравнение с повечето заклети трезвеници, аскети и въздържатели.

"Алкохолът е като един двуостър нож", пояснява Колинс. "Заболяванията и големите социални вреди вследствие на пристрастяването към алкохола и прекомерната му употребата са добре известни. Малката или умерена консумация на алкохол обаче има като че ли много благотворен ефект върху здравето", допълва той.

Изследователите отбелязват, че освен умерената консумация на алкохол, има и други фактори, които намаляват риска от деменция - физическите упражнения, зеленият чай, средиземноморската диета, богата на плодове, зеленчуци и ядки.

БТА
Активен

rtsvet
Основател
Йогарадж
****
Пол: Мъж
Публикации: 2185



« Отговор #1 : 16 Февруари, 2009, 01:03:19 »

Да се конструират изследвания с хора е трудно, а да се тълкуват резултатите след това не само, че  е трудно, но си е направо изкуство.
Ретроспективните изследвания оправдано се славят, че се разминават с истината. Проспективно изследване с хора, често е невъзможно.

Наскоро имаше статия, че много от изследванията имат методологична грешка.
Например изследване, което ни показва к. на корелация повече от 90% обикновено е методологически сгрешено. (Помислете си, че реалният случай би трябвало да включва шум включително и в стойностите на измерванията, който не корелират)

За алкохола. Изследването включва ли хора който не пият капка алкохол поради наличие на сериозни здравословни проблеми?

Аз има един колега с диабет, наднормено тегло, проблеми с кръвното. Той не близва какпка алкохол! Ако той се разболее от Алцхеимер, ще означава ли, че аз който пия спорадично съм здрав заради алкохола? ( досадна подробност: правя ок. 100 суриа намскар сутрин, което не е отчетено в изследването )

Има толкова много фактори, примерно, че алкохола за някои хора може би сваля стреса. А други пият от стрес или си го свалят по друг начин.

Апропо: На който му се пие, да пие, ако се държи за здравият разум. Нека не се лъжем по панацея и елексир.
Активен
Imago
Домакин
Йогарадж
*****
Пол: Мъж
Публикации: 7679



« Отговор #2 : 16 Февруари, 2009, 01:08:44 »

Очевидно е, че при равни други условия - включително и суря намаскар.
Активен

Източен
Йогарадж
*****
Публикации: 2936


« Отговор #3 : 22 Февруари, 2009, 09:49:25 »

Статистиката може да даде отговор на каквото си поиска. Вижте тук.
А тълкуването на резултатите от статистиката се основава на теория на вероятностите, а не на собствено емпирични данни, т.е. всяка изтълкувана статистика е в известен смисъл подправена статистика. Нерешително
Винаги влизам, когато ми се случи да съм на непознато и слабо населено място, в местната кръчма. На такива места могат да бъдат видяни един друг тип алкохолици. Пият спокойно и незлобливо, не се бият и търсят философски разговори. Ако нямат подходящ събеседник го обръщат на политика, но по-често съсредоточено в себе си мълчат. Това са традиционните алкохолици, чиито глави още никой човеколюбив общественик не е обаял с мъдрувания относно ползата и вредата на това, което бездруго си съществува от сътворение мира. Както е известно алкохол и пушене са древни шамански средства, които днес са профанизирани не толкова от прекомерна употреба, а от употреба, при която не се различава ценноста на едно потискане на модификациите на съзнанието.
Активен
Източен
Йогарадж
*****
Публикации: 2936


« Отговор #4 : 22 Февруари, 2009, 10:59:30 »

Още нещо любопитно, според мен, по темата. Вижте как Йогананда аргументира своите тълкувания на Омар Хаям (преводът на Д.Господинов, "Лик", 2000, стр.12):

"Един ден, докато се бях съсредоточил дълбоко върху страниците на Рубаят…, аз внезапно видях как рухнаха стените на нейните външни значения…Дори в Персия не е била разбрана дълбочината на философията на Омар. Малцина са проникнали в нея до дълбините, които аз се опитах да представя тук."

Пример за вдъхновение и последвало отъждествяване с този особен земен дух, който нашепва подло за собствено величие, недостигано от другите прозрение – основата на всяка една гордост. Намигване
Да се тълкува философски Омар Хаям е преди всичко неуместно, защото трябва да се съчетаят несъвместими поетични и понятийни изразни средства. Правилно постъпват филолозите, когато тълкуват поезията преди всичко художествено и текстово. Ако самият автор не е казал дума относно символите, които използва, неговият текст е неразбираем от философска гледна точка.
Алкохолът предизвиква подобна форма на вдъхновение, но ползата от едно вдъхновение е реална само тогава, когато вдъхновеният не се отъждестви с вдъхновението. Трябва да се изчака и след края на вдъхновението (изтрезняването) е възможно да започне нисхождение на наистина полезни мисли и разбиране. ВъртиОчи

Активен
rtsvet
Основател
Йогарадж
****
Пол: Мъж
Публикации: 2185



« Отговор #5 : 25 Февруари, 2009, 12:18:13 »

Минималната употреба на алкохол от жени увеличава(ла) риска от рак.

Даже при пиенето по едно питие, риска от рак у жените се повишавал. Така поне твърди последното широко мащабно изследване в ВБ.  Последното потвърждава предно изследване проведено в САЩ.
 
Едно питие е ок. 1.25 мл вино, 330 мл бира или ок. 20 мл ракия. За подробности , проценти и типове рак, четете:

Daily drink for middle-age women cancer risk
http://news.bbc.co.uk/2/hi/health/7906355.stm

-------------
Защо в българския няма конюктив на предаваната реч и е толкова сложно да се организира такъв с -ли, -ла, -ло, -ли?

« Последна редакция: 25 Февруари, 2009, 12:20:01 от Imago » Активен
Imago
Домакин
Йогарадж
*****
Пол: Мъж
Публикации: 7679



« Отговор #6 : 25 Февруари, 2009, 12:21:21 »

Затова пък има конюнктивит. Хората масово се затрудняват да прочетат какво е написано в умните медии.
Активен

Simran
Рицарка
Йогарадж
*****
Пол: Жена
Публикации: 1117


Рицарка


WWW
« Отговор #7 : 02 Март, 2009, 12:27:28 »

Да се тълкува философски Омар Хаям е преди всичко неуместно, защото трябва да се съчетаят несъвместими поетични и понятийни изразни средства.
че той Йогананда не го тълкува философски

друг е въпроса,че Омар  е писал някои от стиховете си,когато  е бил напълно в час човека - останалите ми приличат лекинко на "словесната салата" при шизофрениците.

но това не значи,че твърдя,че е шизофреник...
Активен

Ти  имаш само една любов-самата Любов!
Painkiller
Гост
« Отговор #8 : 02 Март, 2009, 08:22:21 »

Изследователите отбелязват, че освен умерената консумация на алкохол, има и други фактори, които намаляват риска от деменция - физическите упражнения, зеленият чай, средиземноморската диета, богата на плодове, зеленчуци и ядки.

То едното не пречи на другото! Ето, аз винаги консумирам алкохола с мезе. А за упражненията - помня, че когато тренирах в зала (не йога, а БИ), след тренировката почти цялата група (начело с треньора) отивахме да пийнем по едно. Имаше в групата и един пич, който веднъж дойде пиян на тренировка и направихме много готин спаринг.
Активен
Източен
Йогарадж
*****
Публикации: 2936


« Отговор #9 : 02 Март, 2009, 11:35:33 »

Цитат на: SIMRAN
но това не значи,че твърдя,че е шизофреник...

Че то от шизофренните по-умни няма. Те са пълни интроверти, каквито трябва да са истинските йоги. Намигване
Активен
Страници: [1] 2 3 Разпечатай 
« назад напред »
Отиди на:  


запомни име и парола
Top Oriental Sites